Podnoszenie ciężarów blog - Blog na temat przygotowań do igrzysk w sportach ciężarowych w Polsce

Jak motywować się do ćwiczeń?

Motywacja nie kojarzy nam się z pojęciem zbyt skomplikowanym do zinterpretowania oraz analizy. Jest ona bowiem obecna w życiu każdego człowieka, codziennie, niezależnie od jego wieku, płci lub zajęcia. Jest ona pewną formą wizualizacji określonych  zadań, wymagań  lub marzeń, które chcemy zrealizować. Niewątpliwie motywacja pozwala na walkę oraz pokonywanie codziennych słabości, przyzwyczajeń, które w głowie „zapalają lampkę” z myślą, że dziś jesteśmy zbyt zmęczeni, że wszystko jest nie tak jak powinno i że dziś warto sobie odpuścić. W tym momencie motywowanie się odgrywa kluczową rolę, ponieważ przypomina nam o zamierzonym celu, jak i również o tym, że nie osiągniemy go, jeśli nie włożymy w to odpowiedniej pracy,  nie zaangażujemy się i nie przezwyciężymy naszych słabości.

Jej źródeł jest naprawdę wiele, począwszy od tego, że my sami powinniśmy być swoją największą motywacją , na podstawie tego, co już udało nam się osiągnąć, a skończywszy na innych ludziach, którzy stanowią dla nas wzór – może być to zarówno rodzina, przyjaciele, jak i osoby obce, które podziwiamy pod jakimś względem i na których chcielibyśmy się z jakiegoś powodu wzorować. Warto zaznaczyć, że w chwili osiągnięcia sukcesu – który posiada różne miary, ze względu na nasze indywidualne oczekiwania – czujemy dumę i pewien rodzaj spełnienia, pojmujemy także, że wszystko jest możliwe i że potrafimy przezwyciężyć pewne przeszkody oraz dotrzeć do jednego z wyznaczonych celów. Nasza motywacja do pokonywania kolejnych barier, staje się wówczas znacznie silniejsza niż wcześniej.

W jaki sposób zmotywować się do ćwiczeń, tak, by osiągnąć spektakularne rezultaty, bez ciągłych wymówek i przekładania celów na jutro?

Nie myślę i nie rozważam – po prostu robię

Bardzo często zdarza się, że przed wykonaniem treningu bądź jakiejkolwiek innej aktywności, rozważamy jej słuszność, modyfikujemy tysiące rozwiązań oraz innych potencjalnych terminów. To ogromny błąd! Zamiast tworzyć wizje i szukać wymówki do kolejnego poddania się i zwyciężenia słabości – po prostu zrób to! Nie myśląc, nie głowiąc się i nie szukając przeszkód. Zobaczysz wówczas, jak wiele możesz osiągnąć, będąc skoncentrowanym jedynie na swoim celu oraz na jego konsekwencjach.

Pomyśl o sobie

Jak czujesz się po skończonym treningu? Zmęczony, ale szczęśliwy i dumny – prawda?

Zastanów się, jaki jest Twój stan, gdy  nie ćwiczysz i poddajesz się bez próby?

Zadbaj o swoje samopoczucie,  o swoje zdrowie, ciało i równowagę psychiczną. Nie pozwól, aby słabości i negatywne myślenie przejęły nad Tobą kontrolę. Trening wydziela endorfiny (hormony szczęścia), powoduje, że czujemy się radośni, pełni życia oraz energii, albowiem daje przekonanie o tym, że jesteśmy w stanie zrobić coś, co niegdyś uważaliśmy za mało realne i zbyt trudne do realizacji.

 

Nie zmuszaj się, jeśli nie czujesz potrzeby

Pamiętaj o tym, że jako człowiek wolny oraz niezależny, posiadasz własną wolę i sam decydujesz o tym, co robisz. Zatem nie traktuj treningu oraz zdrowego stylu życia, jako formy zmuszania Cię do czegoś, do czego nie jesteś w zasadzie przekonany. Nie zmuszaj się! To Ty musisz podjąć decyzję i to właśnie Ty musisz chcieć zmienić swoje życie. Pamiętaj również, że każdy z Twoich wyborów wiąże się z pewnymi konsekwencjami, to znaczy – jeśli trenujesz, żyjesz zdrowo i dbasz o siebie, widzisz spektakularne efekty, osiągasz sukcesy, posiadasz stabilizację i równowagę psychofizyczną. Jeśli natomiast nie trenujesz, choć początkowo chciałeś to robić – konsekwencje również pojawią się, lecz będą one skierowane w stronę negatywną, gdyż w ludzkiej psychice pogłębia się  poczucie zawodu i słabości, które wynika poniekąd z poczucia winy.

 

Motywuj się poprzez korzyści z treningu

Co osiągniesz dzięki temu, że trenujesz? Bardzo wiele! Przede wszystkim – Twoje serce oraz płuca, czyli dwa najważniejsze organy będą funkcjonowały sprawniej. Cera stanie się bardziej rozpromieniona, a jej kondycja znacznie się zwiększy. Poprawie ulegnie także Twoje życie erotyczne (poprzez pozytywne oddziaływanie na sferę hormonalną oraz poczucie własnej atrakcyjności). Zintensyfikują się również Twoje procesy trawienne i znacznie lepiej będą pracowały jelita oraz wątroba.

Nie sposób pominąć  kwestii bardziej wysportowanej sylwetki, lepszego i głębszego snu, poczucia pewności siebie oraz zwiększonego przekonania o poziomie atrakcyjności własnej sylwetki. Nie zapomnij o poprawie energetyczności oraz lepszym nastroju i znacznie przyspieszonych procesach metabolicznych.

 

Ciesz się życiem!

Poprzez aktywność fizyczną, komfort naszego życia ulega znacznej poprawie i czujemy się ze sobą – po prostu dobrze. Oznacza to, że jesteśmy bardziej radośni, weseli, posiadamy więcej energii, jesteśmy skłonni do zmian, np. tych związanych z wizerunkiem, stajemy się otwarci na świat, ludzi i nowe znajomości. Bardzo ważna jest również pewność siebie i przekonanie o własnej atrakcyjności.